آشپزی و تغذیه

معرفی ۵ خوراکی برای رفع اختلال خواب

داشتن یک خواب آرام و عمیق برای حفظ سلامتی و رفع خستگی روزانه برای همه افراد ضروری است. بنابراین ، مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی ها که حاوی مواد شیمیایی تنظیم کننده خواب هستند ، در رفع اختلالات خواب بسیار مفید است. در حقیقت ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند منیزیم و هورمونهای سروتونین یا ملاتونین که در برخی مواد غذایی وجود دارد ، به شما کمک می کند تا سریعتر بخوابید و خواب را بهبود ببخشید.

در این مقاله از سایت غذا ، قصد داریم 5 ماده غذایی را برای از بین بردن اختلالات خواب ارائه دهیم.

5 میان وعده خواب سریع

1. شیر گرم

شیر حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و فسفر است و اینکه خوردن آن قبل از خواب باعث افزایش هورمون ملاتونین در بدن می شود و به رفع اختلالات خواب کمک می کند. نوشیدن یک لیوان شیر ولرم قبل از خواب برای تنظیم بهتر خواب و استراحت عمیق در طول روز توصیه می کنیم.

2 بادام ها

بادام منبع مغذی منیزیم است که باعث کاهش التهاب در بدن ، کاهش کورتیزول و استرس و افزایش کیفیت خواب می شود. می توانید 30 بادام (معادل 28 گرم) شب قبل از خواب بخورید تا از اختلال در خواب خلاص شوید. همچنین می توانید با تهیه میان وعده هایی مانند بیسکویت بادام ، فرنی بادام و اسموتی های موز و بادام از مزایای آن بهره مند شوید.

رفع اختلال خواب

3. موز

از آنجا که دو ماده معدنی پتاسیم و منیزیم در موز وجود دارد ، که برای تسکین اختلالات خواب بسیار مفید هستند ، این ماده غذایی نیز میوه ای مفید و خواب آور محسوب می شود. بنابراین می توان موز را قبل از خواب به عنوان بهترین ماده غذایی برای خواب عمیق استفاده کرد.

4. گل زبان گاو

نوشیدن چند نوشیدنی قبل از خواب می تواند برای رفع بی خوابی و بیدار شدن در نیمه شب بسیار مفید باشد. به دلیل وجود ماده تریپتوفان که تولید سروتونین را تحریک می کند ، همچنین می تواند به شما در خواب بهتر کمک کرده و اختلالات خواب را برطرف کند.

5. گیلاس

گیلاس ، به دلیل هورمون بالای ملاتونین ، اختلالات خواب را برطرف می کند و بی خوابی را درمان می کند. این هورمون خواب را بهبود می بخشد و خستگی روزانه افراد را برطرف می کند. می توانید از این میوه مفید و مقوی در تهیه انواع شیرینی ها و پای ها و خوش بو کردن آنها قبل از خواب استفاده کنید.

انواع دیگر غذاهایی که برای تسکین اختلالات خواب بسیار مفید هستند عبارتند از: ماهی های چرب ، کیوی ، آب گیلاس ، چای بابونه ، اسفناج ، سوپ مرغ ، جو دوسر و … این مقاله.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا