آشپزی و تغذیه

۴ باور اشتباه در مورد تغذیه سالم

رژیم غذایی سالم رمز زندگی سالم و بدنی کامل است. بنابراین توجه به برخی از باورهای غلط و غلط در مورد تغذیه سالم می تواند مشکلاتی را برای بیشتر افراد ایجاد کند. بنابراین ، با افزایش دانش و اطلاعات تغذیه ای ، می توانید از مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و با رعایت رژیم غذایی سالم به حفظ سلامتی خود کمک کنید.

در این مقاله از سایت غذا قصد داریم 4 باور غلط در مورد تغذیه سالم را بررسی کرده و نکات لازم را ذکر کنیم.

4 تصور غلط در مورد غذا

1. غلات ، بهترین صبحانه

احتمالاً بارها شنیده اید که می گویند خوردن غلات صبحانه بسیار عالی و مغذی است. اما باید بگوییم که غلات بسته بندی شده به دلیل داشتن قند زیاد فواید زیادی ندارند. بنابراین ، استفاده از غلات طبیعی و سایر مواد غذایی مغذی مانند جو ، تخم مرغ و … بسیار بهتر از مواد بسته بندی شده است که حداقل ویتامین ها و مواد معدنی دارند.

2 کنار گذاشتن وعده های غذایی و کاهش وزن

رژیم غذایی سالم

دومین تصور غلط در مورد تغذیه سالم ، کنار گذاشتن یک وعده غذایی و کاهش وزن است. در واقع ، اگر یکی از وعده های غذایی روزانه خود را مانند صبحانه یا شام را حذف کنید ، در وعده بعدی به دلیل افزایش متابولیسم ، احتمال پرخوری وجود دارد. بنابراین ، کالری دریافتی بسیار بیشتر از زمان معمول صرف وعده های غذایی روزانه است. راه حل این مشکل داشتن وعده های غذایی در مقادیر کم و بیشتر است.

3. شکر قهوه ای از سفید سالم تر است

تصور غلط دیگر درباره تغذیه سالم این است که قند قهوه ای از قند سفید سالم است. در واقع ، شکر قهوه ای ، مانند شکر سفید ، کالری و خطرات یکسانی دارد و میزان میکرو نمک های شکر قهوه ای آنقدر کم و کم است که خواص و فواید آن زیاد نخواهد بود. بنابراین ، مصرف زیاد شکر قهوه ای باعث ایجاد مشکلات ، بیماری های قلبی ، چاقی ، پوسیدگی دندان و … می شود.

4. گیاهخواری و کمبود پروتئین

یکی از مشکلات گیاهخواران کمبود ویتامین در رژیم غذایی آنها است. در حقیقت ، بحث این است که گیاهخواران به دلیل گوشت نخوردن به بیماری های مختلفی مبتلا می شوند. اما باور اساسی این است که اکثر سبزیجات حاوی پروتئین نیز هستند که گیاهخواران را سالم نگه می دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا