آشپزی و تغذیه

۵ خوراکی سالم و ارزشمند برای صبحانه

خوردن یک صبحانه سالم و مقوی می تواند شروع یک روز پر انرژی و نشاط برای شما باشد. زیرا با خوردن یک صبحانه مقوی می توانید انرژی موردنیاز خود را در طول روز کاری تأمین کرده و به سلامت جسمی و روحی بدن نیز کمک کنید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که یک صبحانه سالم و ارزشمند مخلوطی از پروتئین ، کربوهیدرات و فیبر باشد تا انرژی روزانه را برای کارهای روحی و جسمی تأمین کند. بنابراین ، خوردن غذاهای سالم به عنوان صبحانه می تواند به سلامت بدن کمک کند.

در این مقاله از سایت غذا قصد داریم 5 غذای سالم و با ارزش را برای صبحانه ارائه دهیم و نکات لازم برای حفظ سلامت بدن را ذکر کنیم.

5 پیشنهاد صبحانه سالم

1. تخم مرغ مخلوط شده با نان تست گندم

تخم مرغ یک غذای کامل و مفید است که تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است. تخم مرغ حاوی مواد معدنی مانند ویتامین های A ، B2 ، B5 ، D ، E ، کلسیم ، فسفر ، روی ، سلنیوم و K است که خواص و مزایای بسیاری برای حفظ سلامتی دارند. بنابراین ، بهترین غذا برای یک صبحانه سالم و مفید ، سرو تخم مرغ به همراه نان تست گندم و بسیاری از سبزیجات مانند فلفل ، کلم بروکلی و پیاز است.

2 پنکیک صبحانه

پنکیک صبحانه

پخت پنکیک نیز بسیار آسان و سریع است و به راحتی می توانید این غذای سالم را در خانه بپزید و همراه با صبحانه همراه با خامه ، عسل ، میوه و شکلات به عنوان صبحانه میل کنید.

4. غلات صبحانه با موز

انواع مختلفی از غلات صبحانه با طعم و مواد افزودنی مختلف وجود دارد که می توانید آنها را با ترکیبی از موز برای صبحانه میل کنید. غلات صبحانه حاوی مواد مغذی مانند ویتامین های B و D ، کلسیم ، آهن ، فیبر ، پروتئین و موجودیت هستند که عملکرد مغز را بهبود بخشیده و انرژی روزانه را تأمین می کنند.

4. آب موز و جو دوسر

آب موز و جو دوسر

جو دو سر ذاتاً سرد و خشک است و سرشار از مواد معدنی مانند ویتامین A ، ویتامین های گروه B ، کلسیم ، فسفر ، آهن ، پروتئین و K است که هرکدام ده ها مزیت و خاصیت برای سلامتی بدن دارند. موز همچنین حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که طعم شیرینی را به بلغور جو دوسر می دهد و با مخلوط کردن آنها ، یک صبحانه سالم و مغذی تهیه می کنید.

5. من شیرینی را با آب میوه می خواهم

آردا که با کنجد له شده درست می شود ، غذایی مناسب و عالی برای هر وعده غذایی ، مخصوصاً هنگام صبحانه است و بسیار مناسب و مقوی است. خوردن حلوا در صبحانه باعث تقویت حافظه ، حفظ سیستم عصبی سالم ، تنظیم کلسترول و فشار خون ، حفظ سلامت قلب و عروق ، از بین بردن کم خونی ، تولید کلاژن ، جوان سازی پوست ، تقویت استخوان ها و غیره می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا